GYAKORI KÉRDÉSEK ÉS VÁLASZOK
Üdvözöljük a GSMZóna Kft. GYIK oldalán! Itt minden fontos információt megtalál a használt telefonok, felújított laptopok vásárlásáról, a garanciáról, a letiltásmentességről és a gyors szervizről Budapesten.
Vásárlás, Garancia, Beszámítás (Általános)
Van garancia a használt és felújított telefonokra?
Igen, minden nálunk vásárolt használt telefonra és felújított készülékre 6–12 hónap garanciát vállalunk. Minden készülékünk alaposan ellenőrzött, tesztelt és hibátlan állapotú, mielőtt értékesítésre kerül.
Hol található a GSMZóna telefonbolt, a szerviz?
A GSMZóna szerviz és bolt Budapesten a XIII. kerületben, a Lehel Csarnokban található. Gépkocsival érkezők számára 1 órán belüli ingyenes parkolás biztosított a parkolóházban.
Vásárolnak is használt telefonokat, vagy beszámítanak?
Igen, vállalunk készülékvásárlást és beszámítást is! Ha el szeretné adni régi telefonját vagy laptopját, mi helyben felvásároljuk. Be is számíthatjuk a régi készüléket az új árába, így gyorsan és kedvező áron juthat új mobilhoz vagy laptophoz.
Hogyan működik a készülék beszámítás?
Hozza be régi telefonját vagy laptopját a GSMZóna üzletébe. Felmérjük az állapotát, és az értékét levonjuk az új készülék árából. Ez a leggyorsabb és legkényelmesebb módja a váltásnak.
Kaphatók felújított laptopok és MacBookok is?
Igen, széles kínálatunkban megtalálhatók felújított laptopok és használt MacBookok is, természetesen garanciával. Minden gépet szakembereink átvizsgálnak, vírusmentesítünk, és telepített, használatra kész rendszerrel adunk át.
Segítenek az adatok átköltöztetésében az új készülékre?
Természetesen! Ingyenesen és gyorsan átköltöztetjük az adatokat (névjegyeket, képeket, üzeneteket és egyéb fájlokat) a régi készülékről az újra – gyorsan és biztonságosan.
Van lehetőség telefonfóliázásra vagy üvegfólia felhelyezésére?
Igen, pár perc alatt szakszerűen felhelyezzük a védőfóliát vagy az edzett üveget, így azonnal megóvhatja új mobiltelefonját a karcoktól és törésektől.
Letiltás és Biztonság (GSMZóna Garancia)
A GSMZónánál vásárolt telefont letilthatják-e?
Nem. A GSMZóna garantálja a 100% letiltásmentességet. Készülékeinket céges flottákból vagy megbízható kereskedőktől vásároljuk, magánszemélytől történő vásárlás esetén pedig alaposan ellenőrizzük az eladót, a vásárlás helyét és a hűségidő lejáratát.
Mi történik, ha mégis letiltásra kerül egy készülék?
A GSMZóna 100%-os letiltásmentes garanciát nyújt. Ebben az esetben a vásárlót kártalanítjuk, és egy ugyanolyan vagy jobb készüléket biztosítunk azonnal a probléma megoldására. Ön teljes anyagi biztonságban van.
Nem származhatnak bűncselekményből az általunk eladott készülékek?
Nem. Minden esetben megbízható eladóktól vásárolunk. A gyanús eredetű termékeket soha nem vesszük meg, ezzel is biztosítva az Ön és a GSMZóna jogi biztonságát.
Akkumulátor és Töltés (iPhone/Android)
Szabad utángyártott akkumulátort beépíteni a telefonomba?
Igen, de kizárólag ellenőrzött, prémium minőségű forrásból! Android készülékekhez megbízható típusokat, iPhone-hoz gyári minőségű cellákat használunk, amelyeket programozással látunk el, így az iOS rendszer nem jelez hibát vagy „ismeretlen alkatrészt”.
Mit jelent az iPhone-ban, hogy „szervizelés javasolt” az akkumulátornál?
Ez a jelzés csak arra utal, hogy az akkumulátor már nem nyújtja a gyári teljesítményt (tipikusan 80% alatti kapacitás). A készülék ettől függetlenül továbbra is biztonságosan használható, a csere nem azonnal szükséges.
Ki kell cserélni az iPhone akkumulátorát 80% körüli állapotnál?
Nem feltétlenül. A 80% csupán egy tájékoztató adat, ami elsősorban a napi üzemidőt befolyásolja, de a működést nem korlátozza. Akkor érdemes cserélni, ha az üzemidő már zavaróan rövid.
Mi történik az akkumulátorcsere után?
Ha gyári minőségű, bevizsgált akkumulátort építünk be, a rendszer nem jelez hibát, és az üzemidő visszaáll az eredeti szintre.
Nem tölt a készülékem, akkucsere szükséges?
Nem feltétlenül. Sok esetben a hiba a töltőcsatlakozó elkoszolódásával, javításával vagy cseréjével megoldódik. Akkumulátor cserére akkor van szükség, ha a készülék érzékeny fizikai behatásra vagy beázásra.
Kijelző, Hátlap és Szerviz
iPhone kijelzőcsere esetén eredeti kijelzőt kapok?
Lehetőség szerint gyári vagy gyári felújított kijelzőt építünk be, így megőrizheti az eredeti színhűséget és érintésérzékenységet. Kérésre olcsóbb kategóriában megbízható utángyártott kijelző is kérhető, de színei és érintési minősége eltérhet.
Mi történik, ha az iPhone korábban már kijelzőcserés volt?
Ha a készülék már egyszer nem gyári kijelzőt kapott, az iOS rendszer „ismeretlen alkatrész” jelzést adhat. Ez a rendszer biztonsági funkciója, nem hiba, a készülék teljesen biztonságosan használható.
Fel lehet újítani a törött iPhone hátlapot?
Igen, az iPhone törött üveg hátlapja felújítható lézeres technológiával, így az olyan lesz, mint az eredeti gyári felület. A művelet biztonságos, és megőrzi a telefon vízállóságát is.
Samsung kijelzőt is lehet felújítani?
Igen, a legtöbb Samsung AMOLED kijelző is felújítható, ha maga az LCD-panel nem sérült (nem foltos). Ezzel megmarad az eredeti kijelző fényereje és színhűsége, csak az üveget és érintőréteget cseréljük.
Mennyi idő egy kijelző- vagy akkumulátorcsere?
A legtöbb iPhone és Android modell esetében a javítás helyben, a GSMZóna szervizben 30–60 percen belül elkészül. Természetesen a munkára garanciát adunk.
Mi a helyzet a töltőcsatlakozó, mikrofon vagy kamera cseréjével?
Sok esetben (pl. mikrofonhiba vagy nem töltő csatlakozó) a hiba oka alaplapi javítást igényelhet, nem elegendő csupán az alkatrész cseréje. Szakembereink el tudják dönteni, hogy melyik beavatkozás szükséges.
Beázás, Adatmentés és Alaplapi Javítás
Beázott a telefonom, mit tegyek? Meg tudják javítani?
Azonnal kapcsolja ki és ne próbálja tölteni vagy szárítani! Igen, a legtöbb esetben a beázott telefon kára elhárítható, ha időben szakemberhez fordul. A GSMZóna szervizben iPhone és Samsung készülékek esetében is meg tudjuk oldani az alaplapi javításokat.
Összetört a telefonom kijelzője, nem ad képet. Le tudják menteni az adataimat?
Igen, a legtöbb esetben az adatmentés sikeres, feltéve, hogy alaplapi sérülés nem történt.
Ha beadom javításra a készüléket, elvesznek az adataim?
Nem. A legtöbb hardveres javítás (kijelzőcsere, akkumulátorcsere) esetén nem szükséges szoftveres beavatkozás, így az adatai (képek, névjegyek) garantáltan megmaradnak.
Nem ad képet a Samsung telefonom, kijelzőcsere szükséges?
Nem biztos. Ha a kijelző láthatóan nem törött és áztatás nem történt, sok esetben alaplapi javítás vagy a kijelző csatlakozó cseréje megoldhatja a hibát. Szakembereink gyorsan és biztonságosan el tudják végezni a vizsgálatot.
Laptopok, Mac-ek és Operációs Rendszer Kérdések
Szabad Windows 10-es laptopot vásárolni?
Igen, teljesen biztonságos! Bár a Windows 10 már nem kap nagy biztonsági frissítéseket, a felújított laptop továbbra is teljesen használható marad internetezésre, irodai munkára, tanulásra vagy filmezésre. GSMZóna szakemberek által telepített rendszerrel adjuk át.
Melyik a legújabb MacOS, amin még működik a Chrome és YouTube?
Jelenleg a macOS Monterey (12) és a Ventura (13) verziók teljesen kompatibilisek a Chrome-mal, YouTube-bal és Safarival. Régebbi rendszerek esetén (pl. Big Sur) egyes webes funkciók már nem működhetnek tökéletesen.
Melyik iOS/iPadOS verzión működik még a YouTube és a Chrome?
A YouTube és Chrome iOS 14-től felfelé működik teljes értékűen. Régebbi iPhone-okon (pl. 6, 6s, SE 1. gen.) a Safari böngészőn keresztül még elérhető a YouTube.